Potrebuje váš web alebo e-shop SEO optimalizáciu?

Ak sa nachádzate so svojim podnikaním na internete, existuje niekoľko spôsobov, ako sa môžete funkčne zviditeľniť. V neposlednom rade si to pýta pravidelnú aktivitu na sociálnych sieťach, pravdepodobne tiež investíciu do niektorej z platených reklám. Viditeľné miesto ale môžete získať aj prirodzene, a to konkrétne v organických výsledkoch internetových vyhľadávačov.

google, tablet

K najznámejším vyhľadávačom sa u nás radí Google a vieme, že organické výsledky v ňom dokážu priniesť veľmi dobrú viditeľnosť mase záujemcov o konkrétnu tému, produkt alebo službu, ktorú nájdu tým, že do vyhľadávača zadajú určité kľúčové slová. Áno, Google im následne môže poskytnúť výsledky, čo sú zaradené vo vrchnej sekcii ako reklamy, ale okrem toho im poskytne tiež veľa organických,teda prirodzených výsledkov zoradených v určitom poradí. A za popredné miesto v organických výsledkoch sa neplatí.

  • Aby sme tu ale získali dobre viditeľnú, čiže poprednú pozíciu, náš web s najväčšou pravdepodobnosťou musí podstúpiť optimalizáciu a.k.a.search engine optimization, ktorá je známejšia pod skratkou SEO.

muž, notebook

Ako ju však opísať v stručnosti. Povedzme, že musí pracovať so všetkými vnútornými a vonkajšími faktormi, aby konkrétna stránka dosahovalo najvyššie možné umiestnenie. V mnohých prípadoch získa lepšiu pozíciu, než akú mala pred začatím optimalizácie.

  • Pracuje sa s vnútornou (on-page) a vonkajšou (off-page) úpravou webu, aby čo najlepšie vyhovoval kritériám Google, prípadne aj ďalších známych vyhľadávačov. Tí ho následne budú „servírovať“ užívateľom ako kvalitný a relevantný obsah na predných stranách.

Vonkajšie faktory hádam najlepšie ovplyvní linkbuilding Seolight.sk. Je to doslova „budovanie spätných odkazov“. V stručnosti čím viac odkazov smeruje na vašu stránku z cudzích webov, tým je to lepšie pre jeho pozíciu vo vyhľadávači. V súčasnosti ale platí, že dôležitý nie je len počet odkazov, ale tiež kvalita obsahu a webov, na ktorých budú umiestnené.